2014 08 05 - Moravský kras, s rodinkou jednou stopou, 1

Tak jsme se opět vydali na cyklistický výlet, po dlouhé době byl vícedenní a navíc i s malou
dcerkou. Vlakem jsme dorazili do Brna a pak již po vlastní ose, zprvu ukázat holkám slavný Žuráň
a pak na oběd do Eldoráda, zábavného ranče v Mariánském údolí. Následovala jízda lesem, do
malebné vesničky Hostěnice, kde jsme nechali odpočinout našim tělům. Další den vyrážíme na
Alexandrovu rozhlednu, pyšně čnící nad městem Adamovem. Ze sedmnáct metrů vysoké kamenné věže,
z konce 19.století, je vidět i Pálava. Při zpáteční cestě se zastavíme na prohlídku jeskyně Pekárna.
Tato velká tunelovitá jeskyně, ukrývala stopy po lovcích mamutů i jedinečné malby na stěnách.

Probudilo nás ržání koní, jenž se pasou v ohradách u našeho obydlí a také v okolí obce.
Ve čtvrtek dáváme jen kratší výlet, do nedalekých Olšan, které svou farmou proslavil herec
Bolek Polívka. V obci se zastavíme na oběd U Kalabů, příjemné prostředí můžeme jen doporučit.
Projdeme si zmíněnou farmu, jak se změnila od naší poslední navštěvy, když ted´již slavnému
herci nepatří. I zde dominují hlavně koně, sem tam ovce, jen sochy zůstaly na svých místech.
Při návratu se ještě zastavíme u Hostěnických rybníků s vodníkem a několika studánkami.

Na pátek jsme si naplánovali pěší procházku. Vystoupáme ke kapličce Sv. Anny a pak zas strmě
klesneme do Udolí Ŕíčky, jenž je chráněným územím a také velmi frekventovanou turistickou
trasou. Jdeme poděl potoka a zastavime se i u vodních nádrží ke svačinové zastávce. Žije
zde pestré společenstvo zvířat a rostlin, příroda je velmí zachovalá, přestože je velmi
blízko Brnu. Pak opustíme stezku a vyrazíme na průzkum jeskyň, tu první dokonce obejdeme
dokola, při lehkém bloudění (pravděpodobně se jednalo o Śvédův stůl a Netopýrku).
Naštěstí je blízko Ranč u Jelena, takže si odpočineme u plných talířů a korbelů. Vracíme
se lesní silnící okolo hájenek i lesního kříže, kde prožijeme simulovaný svatební obřad.

Sobota je dnem návratu na jih rodné Moravy. Těžce naložení projedeme krásnými lesy, přes
Mariánské údolí, přes obce Podolí, Šlapanice, Tuřany (zde si dáme dobrou baštu v Besedě).
Další zastávka je na velkém hřišti, u obchodního centra Olympia. Je zde mnoho atrakcí, pro velké
i malé navštěvníky, vč. vláčku, lezecké stěny atd. Kvalita občerstvení byla ovšem zklamáním.
Pokračujeme v jízdě po krásné cyklostezce (také zde je mnoho dalších sportovních lákadel),
poděl řeky, až do centra metropole. Po nalodění nákladu do rychliku, svištíme k domovu.

Resumé:
Účastníci: Miloš + Petra + Lenka (10 let, trasy zkrácené kvůli ní).
Vzdálenosti: Úterý 20km, středa 30km, čtvrtek 20km, pátek 14km pěšky, sobota 35km.
Počasí: Akorat jsme se trefili mezi dvě období deštů, takže v pohodě i když bláto bylo...