2005 07 03-04 - Beskydy a Velký Javorník, 2 dny

Je nedělní ráno a my vyrážíme vlakem na Přerov...Kolařů je hodně, ale všichni se nakonec vezeme. 09:45. Vsetín, výsadek...Jedeme na Lidečko.10:40. Horní Lideč - kemp Rybárna a Lačnovské rybníky (470 m.n.m.) Po lehkém občerstvení se vracíme zpět 11:30. Horní Lideč, lehce bloudíme... a poptáváme se na ubytování...11:40. Stoupáme nad Lideč na kopec se svatostánkem..je zde skvělý rozhled i posezení, s popisem historií obce...Polní cestou pokračujeme dál...12:20. Francova Lhota a její část Pulčín...Cestou se kocháme nádhernými rozhledy...12:30. Vítají nás v Pulčíně... 680 m.nm.( První zmínka o osadě a hradu je z r.1426. Poslední pán hradu Miroslav z Cimburka se věnoval loupení a po dopadení byl hrad stržen.) Na ranči U Wiliho je rušno, ale místo si zde nacházíme.Oproti zevnějšku, je interiér docela stylový...Se spolustolovníky si sdělujeme dojmy i vyměn´ujeme skušenosti...U barového pultu je zaparkovaný kočár...Objednáváme si oběd i pivečko...I poptáme se, zde na bydlo...Získáváme možnost přespání zde. Vojenské postele, umyvadlo a WC za 20 kč...14:25. Po odložení věcí se vydáváme na průzkum okolí.14:40. Jsme u rozcestí naproti Pulčinským skalám...Pulčinské skály byly svědkem již pravěkého osídlení,jehož pozůstatky jsou uloženy v Moravském muzeu v Brně...15:00. Po průzkumu okolí skal se vracíme k rozcestí a míříme na sedlo Radošov. Lesní cestičky kamenité, lemované rozkošnými potůčky....Projíždíme sedlem Radošov,kde jsou dřevěné chaty pamatující počátky trampingu u nás...Jedeme, ale spíše tlačíme své stroje do táhlého stoupání...Následují nároční sjezdy v blátivém terénu...Můj bajk zde padá, já však naštěstí ne....15:40. Pulčinské skály z druhé strany...Cesta zasypaná stromy není překážkou...16:00. Popojedem... sedlem Śerklava...16:15. Rozcestí Matůšky, prohání se zde buginy i lepé děvčata...Jdeme dál... pěšky do stoupání..Idylická, klesající pěšinka skrývá v trávě zcela nepříjemný kořen...16:40. Rozcestí Śerklava (792). Po hřebenu Butorky. (Butorky vrchol - 825 mnm) 17:45. Rozcestí Valašská Kyčera. Cesta se drsně mění v močál. A jedinou cestu střeží padlý velikán. Tasíme mačetu a klestíme....U rozcestí potkáváme manželskou dvojici z Brna.Cestují pěšky i s plnou polní. S doutníčkem a pohárkem kávičky... 18:15. Nejtěžší část cesty: Brutální výstup na Makytu...Nohy i kola prokluzují a ústa drtí nadávky mezi zuby....Je zde vrcholová kniha, do které činíme zápis. 18:40. Sestupujeme... prudce a drsně....18:45. rozcestník Pod Makytou (900m.nm.) točíme na jih, podél hranice se Slovenskem...18:45. Rozcestník Pod Makytou (900m.nm.) Točíme na jih, podél hranice se Slovenskem...Pavel má lehký pád do borůvek... ještě jsou nezralé...19.05: Mikulínův vrch
(727m.n.m.) Nádherné rozhledy, prudké sjezdy ...19:25: obec Valašská Běnice - probloudíme jí...( Na radu místních dětí, však silnici nacházíme...) 19.35: Francova Lhota,Barokní kostel z r.1786 a chráněná lípa stará 450 let. Moderní zvonice má pro každé roční období jinou melodii.. Dřevěný kříž je věnovaný kardinálu Trochtovi....20:15. Púlčín, znaveni padáme, hurá do postele... Květoš zachraňuje čest naší výpravy, jako jediný si dává opulentní večeří...22:00, večerka... Po půlnoci nás ještě budí příchod domácích...
V nedělní ráno se budíme o páté ranní..06:30, plánujeme další postup, 06:50, vyjíždíme bez snídaně ...(což dáváme vůdci často a nahlas najevo...)07:10, V časné chladné ráno, máme romantický pohled na pasoucí se stáda ovcí... Jedeme údolím Pulčinského potoka, přes kmeny stromů a úlomky skal... Těsně vedle nás je hluboká strž...07.30: obec Lidečko, jdeme k Ćertovým skalám... skalní kvádry jsou uspořádány do schodiště... (Podle pověsti chtěl čert, kamennou hradbou obrátit tok řeky do ranního zakokrhání, aby získal ruku dívky... nepovedlo se ) 8:00. Odjíždíme od skal, jenž jsme stihli prozkoumat jen letmo...08:10. Jsme na nádraží a jedeme do Vsetína...08:40. Vsetín, velká zavazadla necháváme v úschovně a jdeme do města... 09:30. Po nákupu potravin, zase jedeme motoráčkem, ve kterém konečně snídáme ...10:30. Velké Karlovice, vystupujeme.11:14. Milon´ov (525 m.n.m.), rozcestí. Jedeme proti proudu Vsetínské Bečvy.11:20. Podt´até (547 m.n.m.), rozcestí. Odbočujeme na Podt´até - Světlá (670 m.n.m.)Stoupáme na lokalitu Na Kasarni. V 1833 zde vojáci střežili
hranici, proti šíření cholery... Pěšky se plazíme asi 5 km... 11:45-12:30. Jsme tu a hned se uvelebujeme v horském hotelu Fran...13:15. Opět v sedlech pokračujeme lesní cestou, jenž protékají tenké pramínky vod... Během kochání krajinou, noha má šlápne do prázdna a já padám do houští...13:30. Sedlo Gažov (1040), rozcestník... strmou úzkou, cestičkou stoupáme na nejvyšší bod cesty..13:40. Výškový rekord dosažen! 1071 m.n.m. Velký Javorník. Padáme do trávy... posvačíme i zrelaxujeme, co ještě lze...14:15. Vracíme se k rozcestníku Gažov. Po hřebeni pokračujeme na Stratenec (1055m.n.m) 14:45, jsme u památníku obětem osvobozovacích bojů z 3. května 1945.14:50. Opět se řítíme hřebenovou stezkou... ( kol hrobu Jana Meče z r. 1981 ).15:00. Sedlo Bukovina, rozcestník... (985m.n.m.)15:10. Dosahujeme Malý Javorník (1019m.n.m.) Je zde vyvěšen i jídelní lístek, leč hospoda je daleko...Následuje strmé klesání a tu již po třetí potkáváme známou dvojici...Frn´kovské sedlo, 959 m.n.m. - Stolečný vrch, 961 m.n.m.16:10. Portáš. vyhlášená rekreační chata s krytým bazénem... ( Původně byla horským domovem malíře Emila Hlavici )16:15. Od chaty klesáme k hraničním závorám,Po kontrole dokladů, víříme již slovenský prach
cest...Prožíváme adrenalinový sjezd serpentinami: přes 45 km/h...Ten však vystřídá, téměř kolmý výstup na Papajské sedlo...(Na další pěšince se smeklo kolo Fabimu...)17:10, Papajské sedlo. Opět překračujeme státní hranici...17:30, Kýchová (551 m.n.m.) s hrajícími si kůzlátky...Následuje dlouhý sestup asfaltový, 6 km do Huslenek...(17:45 h)dalších 9 km klesáme, přes Hovězí (17:50h) a Janorov...(17:55 h)18:10. Vsetín. Z posledních sil dosahujeme nádraží...Jedeme domů přes Valašské Meziříčí a Hranice na Moravě do Přerova ... V Přerově čekáme hodinu a půl na další přímý spoj. Seznamujeme se s turistkou z Chebu, jenž cestuje do Břeclavi za sestrou ...22:50, noční Břeclav nás vítá ...Ještě provedeme novou známou městem a jedeme do pelíšků 23:30 h.Resume: 1.den: 47 km, 05 h jízdy, max.: 46 km/h .. 06 - 20:30 h.2.den: 65 km, 05 h jízdy, max.: 48 km/h .. 07 - 23:00 h.

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka
S kódem: Vajicka Akce platí do 14. 4. 2024
Zjistit více

Vytvořte si fotodárky

Z alb a fotek na Rajčeti nebo i z disku počítače si můžete snadno a rychle vytvořit různé fotodárky pro sebe nebo své přátele.